26. juni 2022

GULDKYLLINGEN – en Hadsten succes

Når man står i køen, torsdag aften ved Guldkyllingens trailer foran Kvickly og venter hos den altid smilende Pen, er der sikkert ikke mange, der tænker over, at bagmanden bag den velsmagende take-away succes rent faktisk er fra Hadsten.

Kædeejeren er Robert Schou Petersen, der driver sit kædekontor fra iværksætterhuset Banegården i Hadsten.

Franchisekonceptet omfatter nu mere end 20 kyllingetrailere og -trucks der med den prisbelønnede kyllingemenu mætter munde i hele landet.

Udfordringen har ikke alene været at finde dygtige franchisetagere men også at finde de helt rigtige stadepladser for vognene og det er nu stort set lykkedes over alt.

Konceptet er en succes fordi forbrugerne kan lide, at det er bekvemt at købe god take-away af høj kvalitet og fordi den enkelte franchisetager har mulighed for at udbyde kyllingemenuerne flere steder i samme uge. Det giver høj fleksibilitet både for kunden og for franchisetageren.

Flere af vognene har stamkunder, der hver uge kommer på den dag, hvor vognen holder i netop deres by. Sådan er det også i Hadsten, hvor vognen holder hver torsdag fra 16.00-19.00.

Jan Erik Elgaard
Jan Erik Elgaard
Jan Erik Elgaard er ejer af ByensNyt.dk og driver også konsulentvirksomheden Elgaard Mancom i Hadsten. Jan Erik er aktiv i byens kulturliv bl.a. som formand for Favrskov Revyen og har gennem flere år været engageret i Kulturhuset Sløjfens bestyrelse. Han er desuden næstformand for Favrskov Gymnasium, medlem af Hadsten Rotary Klub og medforfatter på to bøger.

Relaterede artikler