Vestjysk Bank er endnu engang med som sponsor for Hadsten Gade Grand Prix, og har været med omkring cykelløbet, lige så lang tid, som løbet har eksisteret i diverse versioner gennem tiden, præcis som banken også selv har skiftet navn undervejs.
Oprindeligt hed banken Hadsten Bank, men med diverse fusioner og opkøb hedder man i dag Vestjysk Bank, men dna´et er stadig det samme, nemlig at være lokalbank med interesse og engagement i det lokale liv. Derfor er det også helt naturligt, at banken igen i år er med som sponsor, når der på torsdag køres Hadsten Gade Grand Prix.
“Selvfølgelig bakker vi op om gadeløbet, og jeg kan slet ikke forestille mig cykelløb i Hadsten, uden at vi, på den ene eller anden måde, er engageret i det. Løbet er med til at skabe en byfest i Hadsten, hvor en masse mennesker får sig en god oplevelse og hygger sig, og samtidig er løbet også med til at sætte byen på landkortet, så andre bemærker, at Hadsten er en god og levende by, hvor der sker noget året rundt. Det kan være med til at tiltrække nye folk til byen, og dermed fortsætte den vækst som Hadsten er inde i, hvilket vi naturligvis kun kan bakke op om og hilse velkommen”, lyder det fra Hans Peder Hansen, der er bankdirektør i Vestjysk Bank i Hadsten.
Hans Peder konstaterer, at Hadsten er inde i en god udvikling, hvilket byen har været gennem flere år, og sammenlignet med andre byer af Hadstens størrelse, så fornemmer han, at Hadsten har fat i den lange ende lige nu.
“Jeg synes sagtens vi kan mærke, at Hadsten er inde i en positiv udvikling, blandt andet når vi kigger på statistikker omkring, hvad der sker i andre byer som er sammenlignelige med Hadsten. Her i huset mærker vi ikke en afmatning, som der er andre steder, i forhold til butikker, foreninger, aktiviteter og tilflytning, så som vi oplever det, så ser det ganske positivt ud, og det vil vi naturligvis gerne være en del af og bakke op, så godt vi nu kan”.
Vestjysk Bank har tidligere stået for et arrangement efter cykelløbet, hvor man serverede gratis fadøl ved banken, hvilket i sagens natur var et populært tiltag, men de seneste år har man valgt at deltage aktivt i selve cykelløbet, hvor alle ansatte er med i fanzonen, og hvor bankens mascot går rundt mellem publikum og skaber stemning.
“Det er helt oplagt, at vi alle tager til cykelløb efter at banken er lukket, så vi bruger løbet og fanzonen aktivt på den måde. Her får vi snakket med andre fra byen, både dem vi kender og nye bekendtskaber, så vi bruger cykelløbet aktivt på flere fronter. Vi har også vores mascot med, og det plejer også at være en stor succes blandt publikum, så på den front er vi også synlige”, siger Hans Peder og tilføjer en væsentlig detalje omkring sponsoratet:
“Der er jo flere forskellige foreninger med til at arrangere løbet, og de får jo en del af et eventuelt overskud, og den tanke kan jeg også godt lide. Ikke at der er noget galt med, hvis det var en virksomhed der tjente penge på løbet, men her sikrer man at pengene bliver i byen og er med til at skabe nye initiativer og aktivitet, til glæde for dem der bor her, og så bliver sponsoratet jo nærmest endnu mere værd, hvilket er endnu en årsag til at bakke op om Hadsten Gade Grand Prix”.
