I disse uger tænkes der i den grad kreativt i mange butikker landet over, og Hammel er bestemt ingen undtagelse. Hos Ketty Skou havde man premiere på sit nye online tiltag mandag aften, hvor Marianne præsenterede tøj til kunderne direkte hjem i stuerne.
Al begyndelse er svær, hvilket Marianne og hendes hjælpere til aftenens tøjpræsentation måtte sande. Teknikken drillede til en start med hakkende lyd til følge, men det blev heldigvis hurtigt løst, og så kunne showet ellers fortsætte. Marianne havde nummereret tøjet, så det efterfølgende var let for kunderne hjemme i stuerne, at bestille det helt rigtige tøj. Hvert stykke tøj eller sko fik en lille præsentation, og der var undervejs mulighed for at stille spørgsmål, som Marianne beredvilligt svarede på.
Hele seancen tog godt 35 minutter, og Marianne var, efter at kameraet var blevet slukket, ganske godt tilfreds med premieren.
“Det var lige lidt ærgerligt, at lyden drillede i starten, men heldigvis blev folk hængende (godt 35 personer fulgte med, red), og det er jeg virkelig glad for. Det ser også ud til, at der bliver solgt rigtig fint, så alt i alt kan vi vel godt kalde det en succes”, kommer det storsmilende fra Marianne Skou til ByensNyt, der havde fået lov at følge med på sidelinjen.
Marianne havde lavet sit forarbejde grundigt, og lavet en del research på, hvordan andre butikker har forsøgt sig med onlinesalg, og ud fra det, lavet sin egen version som virkede overskuelig og systematisk. Nu skal tøjet så pakkes, så kunderne kan komme og afhente det ved bagdøren i løbet af ugen. På mandag er hun så klar igen, til endnu en omgang med fremvisning af tøj til sine kunder, der må vente lidt endnu på at komme fysisk ind i butikken.
“Jeg er sikker på, at jeg har fået flere grå hår end jeg havde i forvejen. Det er en hård omgang det her, og lige til en start var det hele lidt op ad bakke, men jeg synes at det er begyndt at vende, og nu prøver vi med det her. Det ser jo ud til, at kunderne synes det er en god idé, og på den her måde får vi også husket folk på, at vi altså stadig er her. Jeg tror ikke vi begynder at have en webshop, men jeg kunne sagtens forestille mig, at vi begynder at bruge Facebook mere aktivt, på den ene eller anden måde fremover, fordi alting er forandret siden sidste år, hvor vi havde første nedlukning. Jeg havde slet ikke tænkt på, at man kunne bruge Facebook på den her måde, så det har virkelig været en øjenåbner, hvilket jeg tror mange andre også har oplevet”, lyder det fra Marianne, der igen går online på mandag klokken 19.30.